زیورآلات دست ساز

زیورآلات دست ساز

دنیای زیورآلات دست ساز دنیای جذاب ، رنگی و متنوعی هست . دست سازه های زینتی در انواع مختلفی چون طلا، نقره ، برنج ، مس ، سنگ و حتی گیاه در بازار موجود هستند و می توان گفت سلیقه های مختلفی را تامین می کنند.

احساس نیاز به داشتن زیورآلات با هدف آراستگی و زیباتر شدن قدمتی دیرینه دارد و شاید جالب باشد بدانید انسان های غارنشین هم با استفاده از استخوان حیوانات، انواع صدف ها و سنگ ها آثار زینتی جذابی چون انواع گردنبند و دستبند از خود به جای گذاشته اند.

دست سازه های فلزی در ایران هم به دلیل غنی بودن کشور از معادن فلزی از قدمت و سابقه خوبی برخوردارست و همین امر سبب گسترش دانش و صنعت فلز کاری در ایران و انتقال این هنر به سرزمین هایی چون مصر و بابل شد.

همان طور که اشاره شد قدمت جواهرسازی در ایران بسیار زیاد است. خصوصا به دلیل بازار فروش مناسب و برگشت سرمایه ای که در این حوزه وجود دارد استقبال زیادی از این هنر شده است.

ترکیب طلا و نقره همراه با انواع سنگ ها و مهره ها زیبایی حیرت آوری برای زیور آلات دست ساز به ارمغان آورده است.

ولیکن در دهه های اخیر به دلیل افزایش نرخ طلا و نقره وکاهش قدرت خرید مردم ، گرایش به بدلیجات بیش از گذشته شده است.

علاوه  بر این به علت تنوع زیادی که در حوزه بدلیجات موجود است می توان از ترکیب فلزاتی چون مس و برنج با انواع سنگ و مهره ها سلیقه های متفاوتی را پوشش داد.

امروزه ترکیب گیاهان زنده و زیورآلات هم در بین دوستداران این دست سازه های زینتی ازجایگاه ویژه ای برخوردارست .

انواع تراریوم  های مینیاتوری که از گیاهان زینتی آپارتمانی و کاکتوس ها به همراه بند چرمی زیبا جهت ساخت گردنبندهای چرمی و دستنبندهای چرمی استفاده می شود همراهی سبز و به یاد ماندنی است که روزهای خوب و سبز زندگی را به یاد می آورد.

گویی بهانه ای برای سبز بودن و سبز ماندن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *