تراریوم های مینیاتوری

نقش تراریوم در سلامت روان

آیا گیاهان در بهبود سلامت روان به ما کمک می کنند؟

این واقعیتی آشکاراست که تراریوم ها تأثیر مفیدی بر سلامت روان ما دارند و در واقع، این یکی از دلایل اساسی است که ما و بسیاری دیگر، به طور دائم داشتن یک تراریوم یا قرار دادن آن درمحیط منزل یا محل کاررا توصیه می کنیم. حقیقتی که اخیرا توسط روان شناسان هم تایید شده است اینست که تراریوم ها و بطور کلی گیاهان نقش به سزایی در بهتر شدن سلامت روان ما بازی می کنند. این نیز به طور کتبی توسط منابع متعدد نشان داده شده است که گیاهان نقش مهمی در بهبود رفاه عاطفی افراد دارند. در این جا به چند دلیل اشاره می کنیم:

• تسکین اضطراب

هنگامی که ما در یک جامعه ی درحال توسعه زندگی می کنیم، استرس و اضطراب جز لاینفک زندگی اکثریت جامعه هست .اکو سیستمی مثل تراریوم که قادر به پرورش ونگهداری از خودهست می تواند روزانه هوای تازه تولید کند و به ما اجازه می دهد ذهن خود را بازسازی کنیم و تا حدی آرامش روان برای ما حاصل می کند.

وقتی تراریوم را در محل سکونت یا محل کار خود قرار می دهیم ناخودآگاه حس سبزی و طراوت را در اطراف خود تجربه می کنیم که طبیعتا این سبزی برای ما آرامش روان و سلامت جسم را به همراه دارد.

• تحریک احساسات مثبت

همانطور که در بالا اشاره شد، سبز رنگی هست که باعث می شود وضعیت دلگرم کننده و آرامی را تجربه کنید. در ساخت تراریوم ها می توان از شن ها و سنگ های رنگی استفاده کرد که نه تنها شما را قادر به ایجاد یک تراریوم واقعا برجسته می کند، در عین حال به تحریک احساسات مثبت هم بطور چشمگیری کمک می کند. آبی نشان آرامش و هماهنگی، صورتی نشان از عشق و محبت و صمیمیت و زرد برای تفکر مثبت و حس رضایتمندی است. هر رنگی که در تراریوم استفاده می کنید، حالت ذهنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و احساسات دلخواه شما را به آن اضافه می کند.

• تشویق بهره وری

ممکنه باورش سخت باشه ولی خوبه بدونید گیاهان به افزایش سطح تمرکز و توجه شما کمک می کنند، بنابراین ذهن شما ناخودآگاه تقویت می شود و عملکرد بهتری از آن خواهید دید حتی در تلاش برای کسب درآمد بهتر هم موثرند و به همین خاطر است که گیاهان در سالن های مطالعه و همچنین محل های کار قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که افراد از آن بهره کافی می برند. مشغولیت کاری مثبت ، شما را قادر می سازد که مغز خود را از افکار منفی برهانید وپیوسته برروی انجام فعالیت های بیشتر وموثرتر تمرکز کنید و به نوعی احساس رضایت در شما ایجاد می کند.

 

در این بین تراریوم های مینیاتوری پلنتیوم با هدف همراهی همیشگی و ایجاد حس طراوت و شادابی برای مخاطبانش خلق شدند . این گیاهان سبز در انواع مختلف گردنبند تراریوم ، دستبند تراریوم ، سنجاق سینه و گوشواره های زینتی شما را همراهی می کنند تا روزانه حس شادابی و سبزی را در خود تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *